Hjälp


Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om Bidlay. Får du inte det svar du letade efter ska du inte tveka att höra av dig till oss. Våra kontaktuppgifter finns i kolumnen till höger.

Vanliga frågor

Är det gratis för mig som behöver hjälp med något?

Ja

Hur betalar jag som har företag?

Vi fakturerar ditt företag månadsvis för de saker ni betalat för på Bidlay.se, t.ex. för de bud ni lagt. Har ni inte köpt något under en månad betalar ni ingenting - Bidlay har inga fasta avgifter.

Behöver jag som har företag betala för en fråga även om jag inte får svar?

Nej, får du inget svar kostar din fråga ingenting.

Hur kvalitetssäkrar ni företagen på Bidlay?

Vi kvalitetssäkrar alla företag på Bidlay.se. Det innebär att vi kontrollerar att företag som vill köpa och sälja tjänster på Bidlay.se möter följande kriterier:

  • De är godkända för F-skatt.
  • De är registrerade för moms.
  • De saknar skulder hos kronofogden.

Hur sätter jag ett omdöme på användaren jag gjort affär med?

Efter att ni avslutat er affär får du ett mejl med en länk. Du följer länken och kan sedan enkelt skriva ett omdöme om användaren du gjort affär med.

Är det gratis att kontakta er för mer hjälp?

Givetvis!

Måste jag göra affär med det företag som vinner min auktion?

Ja, auktionen är bindande. Om det däremot efter auktionen visar sig att företaget är oseriöst, inte erbjuder den tjänst det utlovat, eller på annat sätt bryter mot användaravtalet för Bidlay.se, behöver du dock inte genomföra affären. Om du anser att ett företag brutit mot användaravtalet, kontakta oss.

Läs mer i användaravtalet för Bidlay.se